Texas killing fields (2011) - Nä. Kan vara utan.
Norikos dinner table (2005) - Dessa knasiga japaner och deras filmer, offspintyp av Suicide club va.
Sommarstället (2013) - Ok! Bättre andrahalva.
Stoker (2013) - Bra! Så snyggt och tilltalande foto och regi.
Singles (1992) - Rolig och fin. Bra musik.
Spring breakers (2012) - BRA men så underlig feel, såklart med Korine som regissör och writer.
Efter bröllopet (2006) - BRA
Broken (2012) - Bra!
Side effects (2013) - Helt ok.
The reflecting skin (1990) - Tråkig men ev snygg.
Foxfire (1996) - BRA
BUFFY s04
Parks & rec s05
Southland s01
SVT play:
ECMO - den sista chansen - SÅ BRA, önskar alla såg. Min branch och en blir så stolt.
Rihannas 777
Friday, July 26, 2013
Saturday, June 29, 2013
Mama (2013) - Hmm njaä, inge läskig eller spännande.
Sheitan (Satan, 2006) - Vincent Cassel spelar en rolig typ i en ganska kul fransk äckelskräckis.
Game of thrones s02+s03 - Jorå fetbra. Ser faktiskt (!) fram emot s04.
Happy endings s01 - Som ett sämre New girl.
New girl s02 - Detta däremot! Underbar serie.
Sons of anarchy s03 - Så förbannat tråkig säsong. Först sista avsnitten blev det värt. URTRIST. Men nu fortsätter jag.
HIMYM s08 - Tappat så sjukt mycket. Dags att runda av tycker jag.
BUFFY - s02+s03 - Ja, en tittar ju om i takt med kompis. Så värt. Älskar denna serie av stora mått.
åååh Buffy.
Sheitan (Satan, 2006) - Vincent Cassel spelar en rolig typ i en ganska kul fransk äckelskräckis.
Game of thrones s02+s03 - Jorå fetbra. Ser faktiskt (!) fram emot s04.
Happy endings s01 - Som ett sämre New girl.
New girl s02 - Detta däremot! Underbar serie.
Sons of anarchy s03 - Så förbannat tråkig säsong. Först sista avsnitten blev det värt. URTRIST. Men nu fortsätter jag.
HIMYM s08 - Tappat så sjukt mycket. Dags att runda av tycker jag.
BUFFY - s02+s03 - Ja, en tittar ju om i takt med kompis. Så värt. Älskar denna serie av stora mått.
åååh Buffy.
Monday, June 03, 2013
Bitchkram (2012) - Fin svensk rulle. Linda Molin är helt fantastisk måste jag säga.
Jagten (2012) - Såklart bra.
Room 237 - Och direkt efter blev jag ju såklart tvungen att se The Shining igen... SÅ rolig film med alla kokolainen teorier.
Streetwise (1984) - Typ en av de bästa dokumentärerna en sett.
This is 40 (2012) - Den var kul cirka 2 % av tiden. Eller kanske 5 %.
Hoop dreams (1994) - Superb, lång doku om baskettalanger från orten fast i US.
Veronica Mars s02+03 - Sinnessjukt bra ju. Kommer resten snart dåååå.
Utopia s01 - Brittish knasserie som var kul ju. Beckys dialekt är värt bara därför.
Greys Anatomy s09 - Blir den en säsong 10? Måste det ju.
SVT Play:
Dox - Den största synden
Dox - The house I live in (!!!)
Dox - I skuggan av solen
Milos Forman
L som i lycka
Jagten (2012) - Såklart bra.
Room 237 - Och direkt efter blev jag ju såklart tvungen att se The Shining igen... SÅ rolig film med alla kokolainen teorier.
Streetwise (1984) - Typ en av de bästa dokumentärerna en sett.
This is 40 (2012) - Den var kul cirka 2 % av tiden. Eller kanske 5 %.
Hoop dreams (1994) - Superb, lång doku om baskettalanger från orten fast i US.
Veronica Mars s02+03 - Sinnessjukt bra ju. Kommer resten snart dåååå.
Utopia s01 - Brittish knasserie som var kul ju. Beckys dialekt är värt bara därför.
Greys Anatomy s09 - Blir den en säsong 10? Måste det ju.
SVT Play:
Dox - Den största synden
Dox - The house I live in (!!!)
Dox - I skuggan av solen
Milos Forman
L som i lycka
Thursday, April 18, 2013
Pitch perfect - Långfilms-Glee vs Bring it on, i såklart sämre tappning. Bring it on är cirka bäst. Och Anna Kendrick är INTE Kirsten Dunst, inte ens 1 %.
Tiny Furniture - Älskade Lena Dunham. Geni. Mycket Girls-försmak i denna.
Robot & Frank - Rar sak.
Oblivion - IMAX! men rullen var väl sådär. Ej otippat.
Kortfilmsskivan som kom med FLM, tema tonår:
Baggy, Girl, Något börjar något tar slut, Banga inte, Inte panik, Skrapsår, Det kommer aldrig att gå över, Kom närmare, Så nära.
= Detta var kort men underbart. Tack för det FLM! Mer sånt!
The Shield s04 - YEY
Suits s01 - NEY
Veronica Mars s01 - Detta är så himla himla bra. Helt klart plöjserie av hög standard.
PLL resten av s03
SVT Play:
Dox - Brottare söker kärleken
Dox - Hyr en familj
Tjuvgods
Is she or isn't he
A tale of two cities (Berättelsen om London, 1600-tal)
Och såhär kan det se ut i London om man just vunnit en Oscar.
Men han är ju mäktigare än så, karln. Har köpt en drös av filmer under åren från just denna välsorterade Soho-butik - FOPP.
Tiny Furniture - Älskade Lena Dunham. Geni. Mycket Girls-försmak i denna.
Robot & Frank - Rar sak.
Oblivion - IMAX! men rullen var väl sådär. Ej otippat.
Kortfilmsskivan som kom med FLM, tema tonår:
Baggy, Girl, Något börjar något tar slut, Banga inte, Inte panik, Skrapsår, Det kommer aldrig att gå över, Kom närmare, Så nära.
= Detta var kort men underbart. Tack för det FLM! Mer sånt!
The Shield s04 - YEY
Suits s01 - NEY
Veronica Mars s01 - Detta är så himla himla bra. Helt klart plöjserie av hög standard.
PLL resten av s03
SVT Play:
Dox - Brottare söker kärleken
Dox - Hyr en familj
Tjuvgods
Is she or isn't he
A tale of two cities (Berättelsen om London, 1600-tal)
Och såhär kan det se ut i London om man just vunnit en Oscar.
Men han är ju mäktigare än så, karln. Har köpt en drös av filmer under åren från just denna välsorterade Soho-butik - FOPP.
Monday, March 25, 2013
FET SHOUT OUT FÖRRESTEN
Hoppas alla får chans att se filmen i sin 25 minuters helhet. Av filmargeniet Andreas Bjunér.
Lite avslaget just nu, dåligt med titlar.
Lore - 2012. Filmfestivalsvinnare om inte annat. Tung, grå historia. Grymt skådespel tex.
Faro - 2013. Happy förhandsvisningsgåare, gillade den dessutom. Inte fullt hemma i känslan, men ganska nära. 7/10.
Curfew - 2012. Oscarsvinnande kortfilm. Fin. Och mörk. Och kort (som en kortfilm).
Mirror mirror - 2012. Bättre än jävla Kristen Stewart-skitrullen iaf. Denna var en fröjd för ögat om inte annat.
My brother the devil - 2012. Missade på SFF men det hade nog hamnat bland de högre betygen. Välgjort. Gangstabrov i Hackney aj aj.
House of cards s01 - Overrated. Tycker jag dårå. Tyckte jag iofs om West wing s01 också. Inte min kopp?
Masterchef US s03
Big bang theory s01 - blir inte till att se fortsättning, otroligt tråkigt (= så överskattat)
The Shield s04 - Här händer det grejer. Sjukt tung jälla serie alltså.
Girls - Nu är s02 färdigt och jag kan faktiskt nästan inte vänta på s03 pga "pepp". Bra "pepp".
SVT play
Dox - När hjältarna ljuger
Dox - Min strålande moster
Dox - Jason Becker - Not dead yet
Faro - 2013. Happy förhandsvisningsgåare, gillade den dessutom. Inte fullt hemma i känslan, men ganska nära. 7/10.
Curfew - 2012. Oscarsvinnande kortfilm. Fin. Och mörk. Och kort (som en kortfilm).
Mirror mirror - 2012. Bättre än jävla Kristen Stewart-skitrullen iaf. Denna var en fröjd för ögat om inte annat.
My brother the devil - 2012. Missade på SFF men det hade nog hamnat bland de högre betygen. Välgjort. Gangstabrov i Hackney aj aj.
House of cards s01 - Overrated. Tycker jag dårå. Tyckte jag iofs om West wing s01 också. Inte min kopp?
Masterchef US s03
Big bang theory s01 - blir inte till att se fortsättning, otroligt tråkigt (= så överskattat)
The Shield s04 - Här händer det grejer. Sjukt tung jälla serie alltså.
Girls - Nu är s02 färdigt och jag kan faktiskt nästan inte vänta på s03 pga "pepp". Bra "pepp".
SVT play
Dox - När hjältarna ljuger
Dox - Min strålande moster
Dox - Jason Becker - Not dead yet
Saturday, February 23, 2013
The Master - 2012. Hade så höga förväntningar, de sprack i stort sett. Phoenix var ju kanon och PSH också men... ja alltså. Men jag vet inte. För!
Savages - 2012. Oliver Stone har lyckats göra en riktig smörja till film. Beware.
Three days - 1999. Janes Addiction på återföreningsturné som verkade varit fantastisk. Hur mycket jag älskar Perry. Haft filmen hemma så länge att det är pinsamt att det tog såhär lång tid att se. Får se det som att jag sparat den till en trist februarikväll. Tisdags alltså.
The invisible war - 2012. Våldtäkter i amerikanska militären (armén? överjävlaallt iaf). Herr-eeeee-guuud så vidrigt.
How to survive a plague - 2012. Grymt bra berättande om HIV/AIDS:ens framfart i USA när det begav sig. Vilken bölfest. "Lyckligt" slut och en var varm i hjärtat till eftertexterna. Åh folk som orkar kämpa.
Romanzo Criminale s01 - kompistips som satt där det skulle! Sjukt bra.
Downton Abbey s02 + s03 + Christmasspecialen (såklart)
Up to date:
Pretty little liars (t.o.m. s03e20 that is)
Girls hjärta hjärta
SVT Play
Hej svensk!
Carolina Kluft-dokumentären
Dox - The pirate bay
Savages - 2012. Oliver Stone har lyckats göra en riktig smörja till film. Beware.
Three days - 1999. Janes Addiction på återföreningsturné som verkade varit fantastisk. Hur mycket jag älskar Perry. Haft filmen hemma så länge att det är pinsamt att det tog såhär lång tid att se. Får se det som att jag sparat den till en trist februarikväll. Tisdags alltså.
The invisible war - 2012. Våldtäkter i amerikanska militären (armén? överjävlaallt iaf). Herr-eeeee-guuud så vidrigt.
How to survive a plague - 2012. Grymt bra berättande om HIV/AIDS:ens framfart i USA när det begav sig. Vilken bölfest. "Lyckligt" slut och en var varm i hjärtat till eftertexterna. Åh folk som orkar kämpa.
Romanzo Criminale s01 - kompistips som satt där det skulle! Sjukt bra.
Downton Abbey s02 + s03 + Christmasspecialen (såklart)
Up to date:
Pretty little liars (t.o.m. s03e20 that is)
Girls hjärta hjärta
SVT Play
Hej svensk!
Carolina Kluft-dokumentären
Dox - The pirate bay
Wednesday, February 06, 2013
The devil wears Prada - Re-titt på denna efter Meryl Streep-dokumentär. Skumt val kan tyckas. Men jag tyckte bättre om den denna gång. Alltid nåt.
The Hobbit - Bra seg alltså. Första timmen typ var nästan outhärdlig. Musikalinslagen gjorde det knappast skojigare. Den tog sig väl. Ser inte fram emot nästa direkt.
Supernatural s02
Downton Abbey s01
Och så har ju Girls satt igång igen. Icona Pop-scenen är ju to die for av brahet (s02e03).
SVT Play
Gengångare (ett avsnitt kvar, stora förväntningar)
Dox - Till ungdomen. SÅ tagen av vad hen nu hettes historia om Utöya, helt slut efteråt. Jag alltså.
Sen när jag slängde massa gamla VHS häromveckan blev jag påmind om en dokumentär anno typ -97 som hette Punkilandia. Så den såg jag på youtube. Riktigt nostalgiskt då flera medverkande var dåvarande kärlekens buddies.
Men mest av allt ser jag fram emot Skins s07. En blandgeneration där Cook är tillbaka. Och Effy. Vill typ böla när jag hör introt s01-04. Så paaaaaaasssssss.
The Hobbit - Bra seg alltså. Första timmen typ var nästan outhärdlig. Musikalinslagen gjorde det knappast skojigare. Den tog sig väl. Ser inte fram emot nästa direkt.
Supernatural s02
Downton Abbey s01
Och så har ju Girls satt igång igen. Icona Pop-scenen är ju to die for av brahet (s02e03).
SVT Play
Gengångare (ett avsnitt kvar, stora förväntningar)
Dox - Till ungdomen. SÅ tagen av vad hen nu hettes historia om Utöya, helt slut efteråt. Jag alltså.
Sen när jag slängde massa gamla VHS häromveckan blev jag påmind om en dokumentär anno typ -97 som hette Punkilandia. Så den såg jag på youtube. Riktigt nostalgiskt då flera medverkande var dåvarande kärlekens buddies.
Men mest av allt ser jag fram emot Skins s07. En blandgeneration där Cook är tillbaka. Och Effy. Vill typ böla när jag hör introt s01-04. Så paaaaaaasssssss.
Tuesday, January 22, 2013
Den tiden på året
The Sessions
A royal affair
Life of Pi (3D)
Lincoln
Flight
Zero dark thirty
5 broken cameras
Silver lining playbook
Les miserable
Kon-Tiki
Och så lite tecknat;
Paranorman
Wreck-it Ralph - Såg egentligen inte hela ordentligt för jag vart så ofantlig uttråkad. Sämsta skiten.
Frankenweenie
Brave
SVT Play:
Doku - Men pappa då
Dox - Drottningen av Versailles
Övrig tv:
Golden Globes - som var bra tycker jag.
A royal affair
Life of Pi (3D)
Lincoln
Flight
Zero dark thirty
5 broken cameras
Silver lining playbook
Les miserable
Kon-Tiki
Och så lite tecknat;
Paranorman
Wreck-it Ralph - Såg egentligen inte hela ordentligt för jag vart så ofantlig uttråkad. Sämsta skiten.
Frankenweenie
Brave
SVT Play:
Doku - Men pappa då
Dox - Drottningen av Versailles
Övrig tv:
Golden Globes - som var bra tycker jag.
Thursday, January 10, 2013
Looper (2012)
Hysteria (2011)
Hated - GG Allin & The murder junkies (1993) - Alltså, så ledsen och illa berörd av det här. Denna man. Hoppas att iaf döden varit nådig mot honom.
The impossible (2012) - Tidvis otroligt verkligt återskapande av tsunamin i Thailand -04. Lite onödigt musiksatt ibland och lite knasigt med kändisar i huvudrollen, men annars mycket bra och jag bölade floder samt satt i halvchock med handen för munnen vid tillfällen.
Inside man (2006)
Beasts of the southern wild (2012)
Calvaire (2004) - Nja. Segt hela vägen fram till sista kvarten. Sen roligt och lite knasigt och sånt.
Django unchained (2012) - Mycket bra av Tarantino som till vardags inte ens är på min topp 20 över regissörer (chansning, han kanske visst är det). Hoppas några Oscarsnomineringar, väl värt.
Deep end (1970) - Härlig brittisk rulle med Can som soundtrack (en låt iaf, från just Soundtracks).
How I met your mother s08e01-08
Dexter s07
Derren Brown: Apocalypse
SVT Play: Palme, MJ - Bad 25 år
Och idag presenteras Oscarsnomineringarna, ska bli roligt.
Hysteria (2011)
Hated - GG Allin & The murder junkies (1993) - Alltså, så ledsen och illa berörd av det här. Denna man. Hoppas att iaf döden varit nådig mot honom.
The impossible (2012) - Tidvis otroligt verkligt återskapande av tsunamin i Thailand -04. Lite onödigt musiksatt ibland och lite knasigt med kändisar i huvudrollen, men annars mycket bra och jag bölade floder samt satt i halvchock med handen för munnen vid tillfällen.
Inside man (2006)
Beasts of the southern wild (2012)
Calvaire (2004) - Nja. Segt hela vägen fram till sista kvarten. Sen roligt och lite knasigt och sånt.
Django unchained (2012) - Mycket bra av Tarantino som till vardags inte ens är på min topp 20 över regissörer (chansning, han kanske visst är det). Hoppas några Oscarsnomineringar, väl värt.
Deep end (1970) - Härlig brittisk rulle med Can som soundtrack (en låt iaf, från just Soundtracks).
How I met your mother s08e01-08
Dexter s07
Derren Brown: Apocalypse
SVT Play: Palme, MJ - Bad 25 år
Och idag presenteras Oscarsnomineringarna, ska bli roligt.
Saturday, December 29, 2012
Livide (2011) - Fransk spökis utan något direkt banbrytande.
Compliance (2012) - En av årets bästa filmer. Sjukt drabbande (!). Sällan velat hoppa in i en film så mycket.
The imposter (2012) - Dokumentär om en - imposter. Konstigt vinklad fram och tillbaks i berättande (säkert för att bibehålla nerv typ) och lösa trådar i slutet. Men jag kan nog köpa det mesta och tycker att den var sevärd och en annorlunda historia.
The bay (2012) - guuuuud så tråkig. Bortslängd tid. Om nåt jävla virus i fiskar som dödar människor, eller hur det nu var. Dötråkig iaf.
Dredd (2012) - Bra action. Gillar ju den här husgrejen, instängd och jävligt. Skjuta skjuta. Som The raid liksom!
Bröllopsfotografen (2009) - Tycker den var sådär. Gullig och småkul. Överskattad, som så många andra svenskrullar. Försökte tex titta på Såsom i himmelen (igen) nyligen, men det är så dåligt. Skådisagerandet och manus är under all kritik. Såg 25 minuter för att sedan dö pinsamhetsdöden. Och kvällstidningen sätter 5/5. Alltså.
Chained (2012) - Ganska okej med Vincent D'onofrio. Sån där kidnappningsrulle eller nåt. Mord en masse.
Homeland s02
Gossip Girl s06
Weeds s08
Greys anatomy s08
SVT play:
Historieätarna
Allt för Sverige
Dox - Mitt mörka hjärta
Louis Theroux:
Louis and the nazis
Louis and Michael
Louis and the brothel
Compliance (2012) - En av årets bästa filmer. Sjukt drabbande (!). Sällan velat hoppa in i en film så mycket.
The imposter (2012) - Dokumentär om en - imposter. Konstigt vinklad fram och tillbaks i berättande (säkert för att bibehålla nerv typ) och lösa trådar i slutet. Men jag kan nog köpa det mesta och tycker att den var sevärd och en annorlunda historia.
The bay (2012) - guuuuud så tråkig. Bortslängd tid. Om nåt jävla virus i fiskar som dödar människor, eller hur det nu var. Dötråkig iaf.
Dredd (2012) - Bra action. Gillar ju den här husgrejen, instängd och jävligt. Skjuta skjuta. Som The raid liksom!
Bröllopsfotografen (2009) - Tycker den var sådär. Gullig och småkul. Överskattad, som så många andra svenskrullar. Försökte tex titta på Såsom i himmelen (igen) nyligen, men det är så dåligt. Skådisagerandet och manus är under all kritik. Såg 25 minuter för att sedan dö pinsamhetsdöden. Och kvällstidningen sätter 5/5. Alltså.
Chained (2012) - Ganska okej med Vincent D'onofrio. Sån där kidnappningsrulle eller nåt. Mord en masse.
Homeland s02
Gossip Girl s06
Weeds s08
Greys anatomy s08
SVT play:
Historieätarna
Allt för Sverige
Dox - Mitt mörka hjärta
Louis Theroux:
Louis and the nazis
Louis and Michael
Louis and the brothel
Wednesday, December 12, 2012
Weekend - 2011. Nice homogayfilm. Liked a lot.
Ted - 2012. Inte lika nice men underhållande alltså.
Safety not guarenteed - 2012. Gullibulli rullebulle. mmm. Äsch.
Somersault - 2004. Med överljuvliga och grymma Abbie Cornish. Av samma som Lore. Den här var betagande tycker jag. Tyckte om.
Loft - 2008. Med min halvnya favvo Matthias Schoenaerts (Bullhead). Den här halvbra.
Bachelorette - 2012. Älskade Kirsten var kul, men filmen var inte så jättebra. Men lagom underhållande.
Sinister - 2012. Ja jisses den var ganska ruggig faktiskt (kors i taket). Sevärd skräckis. Otäck boogie man ju.
Greys anatomy s05 + 06 + 07
ANTM s19
SVT Play
Portkod 1321 (fiiiin serie alltså. se!)
Efter sprutan
The Punk syndrome
Dox - Into the abyss (Werner Herzog!)
Dox - Testamentet
Dox - The world before her
Jag måste sätta igång med serierna som börjat om nu också. Greys tar all min tid gaaaah! Men herrejisses vilka starka säsongsfinaler det varit!!! Säsong 6 jag ooorkar inte.
175 avsnitt på knappt två månader... bland annat!
Ted - 2012. Inte lika nice men underhållande alltså.
Safety not guarenteed - 2012. Gullibulli rullebulle. mmm. Äsch.
Somersault - 2004. Med överljuvliga och grymma Abbie Cornish. Av samma som Lore. Den här var betagande tycker jag. Tyckte om.
Loft - 2008. Med min halvnya favvo Matthias Schoenaerts (Bullhead). Den här halvbra.
Bachelorette - 2012. Älskade Kirsten var kul, men filmen var inte så jättebra. Men lagom underhållande.
Sinister - 2012. Ja jisses den var ganska ruggig faktiskt (kors i taket). Sevärd skräckis. Otäck boogie man ju.
Greys anatomy s05 + 06 + 07
ANTM s19
SVT Play
Portkod 1321 (fiiiin serie alltså. se!)
Efter sprutan
The Punk syndrome
Dox - Into the abyss (Werner Herzog!)
Dox - Testamentet
Dox - The world before her
Jag måste sätta igång med serierna som börjat om nu också. Greys tar all min tid gaaaah! Men herrejisses vilka starka säsongsfinaler det varit!!! Säsong 6 jag ooorkar inte.
175 avsnitt på knappt två månader... bland annat!
Tuesday, November 20, 2012
Stockholm filmfestival
Jodå.
8/10
Beware of Mr Baker
Rust and bone
Amour
7/10
7 boxes
War witch
Central park five
After Lucia
Stories we tell
Beyond the walls
Citadel
6/10
Argo (surprisefilmen)
Last will and testment of Rosalind Leigh
5/10
Cherry
Knife fight
Missade så mycket. Så svårt så svårt.
8/10
Beware of Mr Baker
Rust and bone
Amour
7/10
7 boxes
War witch
Central park five
After Lucia
Stories we tell
Beyond the walls
Citadel
6/10
Argo (surprisefilmen)
Last will and testment of Rosalind Leigh
5/10
Cherry
Knife fight
Missade så mycket. Så svårt så svårt.
Saturday, November 17, 2012
Prometheus (2012). Men nä.
J'ai tué ma mère (2009, Jag dödade min mamma). Men ja. Helt inspirerad att se mer av Xavier Dolan (född -89!)
Chernobyl diaries (2012). Nja, kanske ganska okej ändå. Men tänk att "dom" aldrig får till en vettig twist och knyter ihop filmen till nåt värt att minnas. Alltid nåt oläskigt.
Äta sova dö (2012). Tyckte om den. Tycker den hade nåt att säga och jag tog den till mig. Lågmält och dokumentärt.
Skyfall (2012). Craig är inte min Bond. Så är det och därför har jag svårt att se detta som en bondfilm (3/10) men med generella actionögon (7/10) funkar det.
Woman in black (2012). Harry Potter spelar vuxen rätt okej. Storyn försöker vara en klassisk spökis men uuh så trist. Snyggt foto dock.
Greys anatomy s02 s03 s04 - hihihi greeeeys.
Svt play
Torka aldrig tårar utan handskar
Dox - Love addicts
Dox - Den stora friheten
J'ai tué ma mère (2009, Jag dödade min mamma). Men ja. Helt inspirerad att se mer av Xavier Dolan (född -89!)
Chernobyl diaries (2012). Nja, kanske ganska okej ändå. Men tänk att "dom" aldrig får till en vettig twist och knyter ihop filmen till nåt värt att minnas. Alltid nåt oläskigt.
Äta sova dö (2012). Tyckte om den. Tycker den hade nåt att säga och jag tog den till mig. Lågmält och dokumentärt.
Skyfall (2012). Craig är inte min Bond. Så är det och därför har jag svårt att se detta som en bondfilm (3/10) men med generella actionögon (7/10) funkar det.
Woman in black (2012). Harry Potter spelar vuxen rätt okej. Storyn försöker vara en klassisk spökis men uuh så trist. Snyggt foto dock.
Greys anatomy s02 s03 s04 - hihihi greeeeys.
Svt play
Torka aldrig tårar utan handskar
Dox - Love addicts
Dox - Den stora friheten
Monday, October 15, 2012
Saturday, September 22, 2012
The holy mountain (1973) - Helt, totally vrickad.
What to expect when you're expecting (2012) - Whatever to whatever when you're WHATEVEEER.
Dark shadows (2012) - Jag gillade. Och jag gillar Johnny Depp. Duh.
Pojktanten (2012) - Märklig konstfilmsdokumentär. Men så fin ändå.
The dictator (2012) - Fruktansvärt usel
The dinosaur project (2012) - Ehh ja men det var väl också en film. Tittade med rätt stort ointresse.
Damsels in distress (2011) - Ääääntligen fått tag på denna (missade på SFF förra året), men den visade det sig vara sådär. Typ 6/10.
Roman holiday (1953) - Oh the classics. Blir peppad på mer.
The Raid: Redemption (2011) - Bra rulle alltså. Feta fightingscener men för långa och töntigt ljudsatta.
The avengers (2012) - En av de bästa superhjältefilmerna jag sett iaf. Förklaringen var enkel; Joss Whedon.
Up to date:
Breaking bad s05e01-08
ANTM s19e01-05
What to expect when you're expecting (2012) - Whatever to whatever when you're WHATEVEEER.
Dark shadows (2012) - Jag gillade. Och jag gillar Johnny Depp. Duh.
Pojktanten (2012) - Märklig konstfilmsdokumentär. Men så fin ändå.
The dictator (2012) - Fruktansvärt usel
The dinosaur project (2012) - Ehh ja men det var väl också en film. Tittade med rätt stort ointresse.
Damsels in distress (2011) - Ääääntligen fått tag på denna (missade på SFF förra året), men den visade det sig vara sådär. Typ 6/10.
Roman holiday (1953) - Oh the classics. Blir peppad på mer.
The Raid: Redemption (2011) - Bra rulle alltså. Feta fightingscener men för långa och töntigt ljudsatta.
The avengers (2012) - En av de bästa superhjältefilmerna jag sett iaf. Förklaringen var enkel; Joss Whedon.
Up to date:
Breaking bad s05e01-08
ANTM s19e01-05
Thursday, September 06, 2012
Phantom of the paradise (1974, ett tips jag var tvungen att ta vara på. Så knasig. Musikal.)
Hunger (2008, well done av Steve McQueen, mycket bra av M Fassbender, jisses karln.)
Grave encounters (2011, fin spökis med flera hoppa-till. Rekommenderas nån natt.)
Searching for sugar man (2012, herreguuud vilken ultimat filmupplevelse. Jag visste INGET innan = ultimat.)
The five-year engagement (2012, bra feel good utan direkt äckel eller klysch.)
The betrayal (2008, lite seg men typ viktig dokumentär. Laos -> USA)
Snow white & the huntsman (2012, fy fan vad usel. K Stewart borde inte få spela in film, så taskig skådis. Ingen energi eller charm eller talang nånstans. Jag tror inte ens att man gjort en enda omtagning.)
The dark knight rises (2012. Skrattretande. På riktigt. Gömde mig av skäms i biostolen. Allt - förutom sista fem minuterna - var sinnes förutsägbara, Bale har noll rätt, Hardy som jag annars gillar var en tönt, liksom ovan så undrar jag om man gjort en enda omtagning för timingen var helt off överallt på alla nivåer. ORKA)
The Shield s03
Svtplay:
K special - Marina Abramovic
Dox - Buck
Dox - En idealisk misstänkt
Bad mongo
Hunger (2008, well done av Steve McQueen, mycket bra av M Fassbender, jisses karln.)
Grave encounters (2011, fin spökis med flera hoppa-till. Rekommenderas nån natt.)
Searching for sugar man (2012, herreguuud vilken ultimat filmupplevelse. Jag visste INGET innan = ultimat.)
The five-year engagement (2012, bra feel good utan direkt äckel eller klysch.)
The betrayal (2008, lite seg men typ viktig dokumentär. Laos -> USA)
Snow white & the huntsman (2012, fy fan vad usel. K Stewart borde inte få spela in film, så taskig skådis. Ingen energi eller charm eller talang nånstans. Jag tror inte ens att man gjort en enda omtagning.)
The dark knight rises (2012. Skrattretande. På riktigt. Gömde mig av skäms i biostolen. Allt - förutom sista fem minuterna - var sinnes förutsägbara, Bale har noll rätt, Hardy som jag annars gillar var en tönt, liksom ovan så undrar jag om man gjort en enda omtagning för timingen var helt off överallt på alla nivåer. ORKA)
The Shield s03
Svtplay:
K special - Marina Abramovic
Dox - Buck
Dox - En idealisk misstänkt
Bad mongo
Sunday, August 19, 2012
Yes box, haft semester.
Disco pigs (2001)
God bless America
Contraband
The cabin in the woods
Hit so hard (2011)
Love always, Carolyn
Hunger games (läste ut boken cirka 20 minuter innan jag såg den=kunde inte ta in filmen. Men tror bra!)
Bedevilled (2010, kan man väl se om man vill, helt ok ändå. Sydkoreansk.)
V/H/S (What was all the fuss about? Sista klippet var helt ok)
The woman (2011, rätt besvärande)
Biggie & Tupac (2002, kollade in lite andra av Nick Broomfield efter den bra om Sarah Palin)
Sound it out (real life High Fidelity, mycket rart)
The Shield s02 (sjukt bra ju)
Celebrity rehab s05 (femton avsnitt)
Married to rock s01 (Perry Farrell, endast därför)
Revenge s01 (sista fem avsnitten typ. Kommer nog inte palla s02. För tråkigt.)
Hart of Dixie s01 (sista handfulla avsnitten, fortsätter med s02)
How to make in America s02 (mysserie ändå alltså)
SVT Play
OS-avslutning (fyra timmar... hmm. Iofs ganska underhållande ibland. Men FYRA timmar.)
God bless America
Contraband
The cabin in the woods
Hit so hard (2011)
Love always, Carolyn
Hunger games (läste ut boken cirka 20 minuter innan jag såg den=kunde inte ta in filmen. Men tror bra!)
Bedevilled (2010, kan man väl se om man vill, helt ok ändå. Sydkoreansk.)
V/H/S (What was all the fuss about? Sista klippet var helt ok)
The woman (2011, rätt besvärande)
Biggie & Tupac (2002, kollade in lite andra av Nick Broomfield efter den bra om Sarah Palin)
Sound it out (real life High Fidelity, mycket rart)
The Shield s02 (sjukt bra ju)
Celebrity rehab s05 (femton avsnitt)
Married to rock s01 (Perry Farrell, endast därför)
Revenge s01 (sista fem avsnitten typ. Kommer nog inte palla s02. För tråkigt.)
Hart of Dixie s01 (sista handfulla avsnitten, fortsätter med s02)
How to make in America s02 (mysserie ändå alltså)
SVT Play
OS-avslutning (fyra timmar... hmm. Iofs ganska underhållande ibland. Men FYRA timmar.)
Subscribe to:
Posts (Atom)
