Thursday, September 16, 2010

- Mr Niven, what do you think about this music? - It was great, but I didn´t know it was music.

Krautrock - The rebirth of Germany - Fantastisk dokumentär om krautens födelse och varande, bakgrund och framtid. Del 3 är min bästa del. Och del 6 om Harmonia.
Del 1 / Del 2 / Del 3 / Del 4 / Del 5 / Del 6

TED - Mycket trevlig fransk dokumentär om årliga TED-konferensen i L.A. Hittades på SVT Play. (Där hann jag även se När jag blir stor och När två blir tre innan de försvann, tror det är borta nu iaf.)
How I met your mother s01 + 02 - Har inte alls fattat grejen när jag sett ströavsnitt på tv. Poängen var ju att se från början, i ordning och flera avsnitt i stöten. NU fattar jag grejen! Jag kollar här, hur tokbra som helst.
The Falling Man - Den 11/9 började jag såklart kolla lite klipp från/om den 11/9 några år tidigare. Varje år. Bara blir så. Nu ramlade jag över den här filmen. Riktigt bra. Här kan man se hela på youtube.


Så bra grejer förra/denna vecka alltså.