Sunday, January 19, 2014

Netflixsekten

Intouchables (En oväntad vänskap, 2011) - Inte lika bra som första gången men likväl mycket bra.
Captain Phillips (2013) - Spännande om båtkapning. Tyvärr så trött sista 30 min att jag inte minns så mycket. Dock hängde jag med i de starka slutscenerna.
I give it a year (2013) - Bra humor i en även i övrigt rätt bra film. 5,8 på IMDb vilket är taskigt, bättre än så.
The short game (2013) - Jag var inte så jätteunderhållen. Kids som ska lyckas i golf.
The thin blue line (1988) - Ännu en Netflixpresent. Dokumentär om falsely convicted i mordhistoria.
American hustle - (2013) - Blev inte direkt tagen men den här var väl underhållande. Liksom lite lagom. Ingenting som hänger kvar i en när allt är över. Två av mina absoluta favoriter - Amy Adams och Jennifer Lawrence - är med och det är ju en ren jäkla fröjd.
Spellbound (2002) - Dokumentär om rättstavningstävling i staterna, nåt som är så omåttligt poppis. Weird faktiskt. Helt ok rulle.
Drinking buddies (2013) - Faktiskt inte helt förutsägbar, vilket jag försökte förutse, så att säga. Bra först i slutet, resten blaha blaha.
Jack Reacher (2012) - Smart, spännande, småkul och riktigt bra action med Tom Cruise. Efter det (typ) såg vi en dokumentär om Scientologerna vilket kändes bra.
Gloria (2013) - Jag gillade den här. Rätt jobbig till och från vilket är helt rätt. Sevärd.
Fat, sick and nearly dead (2010) - Dokumentär om (att) JUICE(a). Man blir frisk då. Och smal och odöd.

The 71th annual Golden Globe awards (2014) - Amy Poehler och Tina Fey är fan bäst på det där. Love them. Ok gala för övrigt.

SVT play:
Dox - Porrkungens tårar. 
Scientologernas krig