Wednesday, October 20, 2010

If ya scared, say ya scared - Baltimore Police

- Get him to the greek (2010). Rolig replik: Why don´t you go and sue Napster, you little Danish twat. Jag gillade första halvan och sista delen, däremellan vart lite väl buskis för min smak. Gillar Jonah Hill och Russell Brand är faktiskt rätt rolig när han får nåt att jobba med. Jag tyckte den här filmen var ganska bra och rolig.
- Four Lions (2010). Rolig replik: Let´s blow up internet. Den här var ganska vrickad men bra. Jäkligt allvarligt tema, ett kompisgäng som önskar bli martyrer genom självmorsbomberi i typ Lodndonförort, men med massvis av dråpliga situationer och skoj hit och dit. Gillar grejen. Kind of tabuhumorn. Så många oneliners.
- I Skuggan av San Siro. Väldigt bra skådis (var bara en). Monolog om fotbollsspelaren Martin Bengtssons resa.
- Mother and Child (2009). Drama i dess rätta mening med Anette Benning, Naomi Watts och Samuel L Jackson (hotter than ever trots hårgrånaden) typ. Bra handling och filmen flöt på väldigt bra och var fängslande. Faktiskt inte alltför förutsägbar som jag var säker på att den skulle vara, och inte alls särskilt sådär gullig som man hatar. Jomen sevärd om man vill ha ett vettigt drama med vettig story.
- Hancock (2008). Hamnade framför denna på tvn när jag hade 1,5 timme till övers. Jävla Will Smith. Jävla smörja. Säkert småkul ibland men det kan jag inte ens komma ihåg. T.o.m Jason Bateman urtrist, vad jag kommer ihåg.
- Morvern Callar (2002). Helskum rulle men jag tror jag gillade den. Samantha Morton spelar bra, mycket av behållningen. Handlar om tjej vars kille tagit sitt liv i deras lya och där ligger han kvar värsta länge och hon ba okej life goes on/smådeppig men vaffan. Snor hans bok och åker till Spain (gillade Spanien bäst). Filmen går lite onödigt överstyr (söndersågningen tex, wtf) och skulle mycket väl kunna passa att vara mer subtil, men skitsamma. Jag är glad att ha sett den iaf, eller vad man ska säga.
- Hoosiers (1986). Trist och långt om highschoolbasket på 50-talet. Gissa hur den slutar. Med Dennis Hopper och Gene Hackman. Jag blev icke underhålld. Underhållen. Underhälld.
- Predators (2010). Adrien Brody pratar med väldigt mörk och tuff röst och alla karaktärer har väldigt tydliga... karaktärer. Men lite spännande och ganska underhållande måste jag säga. Trots allt. Fina monster.

Lite ströavsnitt också...
BNTM (grand finale s06).
ANTM (härlig säsong, Ann rules).
Dexter (lovande säsong).
Gossip Girl (lovande säsong).
One Tree Hill (olovande säsong).
Spirited (ny Aussieserie med älskade Claudia Karvan som både skapare och huvudroll men jag finner inga känslor, än).
Life (UN-DER-BAR serie på SVT om natuuuuren. Tokälskade fiskavsnittet. Fågel var också kul).
Community (sjukt kul serie).
Boardwalk Empire (började kolla efter tips. Har bara sett tre första avsnitten än, men det är bra. Steve Buscemi är bra. Liksom kvalité. Scorsese (producent) gjorde piloten, grymt).


Men nu bosätter jag mig med resten av The Wire s03 (sett sex första avsnitten sedan igår). Haft boxen i cirka tio månader hah.
"You put fire to everything you touch, McNulty, than you walk away while it burns.
Jo jag säger då det. För bra.
Och Omar liksom... för bra.