Thursday, October 07, 2010

If you say yes to everything, I have a feeling you'd be pretty sore after a few days

Serierna har satt igång igen. Detta har jag hunnit med senaste veckorna, blandad kompott av flotta grejer.

- HIMYM s03+s04+s05. Omg. Här har vi bra skit. Nu måste jag pausa för s06 har precis börjat och jag måste nästan ha en hel säsong (halv kan gå bra) att plöja för att inte åka på abstinens. Älskar dessa karaktärer, älskar punchlinesen, älskar sällskapet.
- Modern Family s02e01-02. Äntligen börjat om, även om det har varit tunt till en början. Har ändå höga förhoppningar/förväntningar. Phil Dunphy. Phil Dunphy!
- Gossip Girl s04e01-04. Bra start på en lovande säsong! Dessa fyra avsnitt har varit bättre än hela s03, typ.
CB: Your world would be easier if I didn´t come back.
BW: That´s true. But it wouldn´t be my world without you in it.
Detta är ju kanske det bästa jag hört på länge.
- One Tree Hill s08e01-04. Dog hatdöden första avsnittet. Smällde till stackars datorn. Sen blev det liiite bättre. FATTIG jävla serie nuförtiden alltså. Kom igen Tree Hill-folket! Skriv nåt vettigt!
- ANTM s15e01-04. Bra säsong! Lovelovelove den awkwarda Ann Ward, som nästan heter awkward. Snacka om hämnden på alla gamla mobbare typ.
- BNTM s06. Bara finalen kvar och de två jag gillade är ute. Nu bryr jag mig inte så värst.
- Dexter s05e01. Äntligen. Brukar se Dexter hela säsongen i ett svep men det verkar inte bli så denna gång. Efter förra säsongens hemska spoiler av en viss person tar jag nog nu ett avsnitt i taget, som en vanlig dödlig.
- Cougar Town s02e01. Ja, även denna är alltså igång igen. Gillar ju. It grows on you, som man säger.
- The Event s01e01-02. Jäkligt snyggt av SVT att visa så gott som i takt med staterna (går nog inte att förvänta sig mindre än typ sex dagar efter). Nu kollar vi på tv/svtplay! Hursom känns det som en okej serie, så länge det inte faller in i en Lost-vortex, då lägger jag ner.

- Kvinnan i mitt liv - Sju delar 15 minuters kortfilm i SVT-produktion. Här är min favorit: Kärlek utan slut. Mycket fin liten serie. Dock lite äcklad på nåt vis av Kontraktet.

- Cinema Paradiso (1988). Bästa dvd-lånet på länge. Tänk att jag inte sett förut, sett första 10 minuterna flera gånger men så har jag alltid av nån anledning inte sett klart. Förrän nu! Underbara film. Ennio M fick man på köpet också.
- The kids are all right (2010). Did not like. 5/10. Kunde varit så bra men nej, man fick verkligen inte till det. Nittio bortkastade riskdaler.
- Kick-Ass (2010). Fattar inte riktigt. Skulle det vara thrillerkomedi eller actiondrama med romcominslag? Inte för att allt måste stämplas men wtf. Oklart och osoft.


Men sen var det kul när Robin frågade och Barney svarade - What kind of building is this? - From the smell of it, I´m guessing a urine factory.
Eller en av världens roligaste scener ever made: