Sunday, January 16, 2011

.

How to make it in America s01 (2010) - Fin rekommendation från en kompis. Älskar att bli rekommenderad bra skit! Väldigt lätt-tittad serie, kortavsnitt och charmiga skådisar. Entourage i New York utan stålar.
And soon the darkness (2010) - Är råsvag för Amber Heard (som visst precis nyligen kommit ut ur sin garderob!) och brukar följa hennes verk. Odette Yustman är inte helt tråkig att titta på heller, om än mycket sämre skådis. Filmen var helt okej, lite seg och långsam men jag tycker det fungerade. Detta är en remake och jag blev pepp på "originalet" från -70 som utspelas i Frankrike (denna i Argentina).
Rage in Placid Lake (2003) - Ben Lee ("Cigarettes will kill you"). Hade noll förväntningar innan filmen, visste inget om handling eller nåt. Fin rulle. Kan inte tycka så mycket. Kanske inte minns vad jag tyckte.
127 hours (2010) - James Franco är fantastisk, typ alltid hela tiden. Bra suspense i denna och inte tråkigt direkt alls. Välregiserat såklart, Franco grym. Skulle inte påstå värd bästa-film-Oscar dock. Men Franco kan få en.
Sorority Row (2009) - Ganska okej collegeskräckis med en slaktande hemlig mördare i hälarna. Ramlade över denna pga Audrina Partridge medverkan... haha.
Masterchef (Aus, USA, UK-professionals) - Det har pågått några månader nu med rätt jävla mycket matprogram. Gillar Masterchef bäst. Svenska har jag haft svårt att följa men jag tycker även det är rätt bra.