Wednesday, October 30, 2013

Way way back (2013) – Skithärlig och fint om tonårskillen som har krånglig familj och träffar knasigt folk  en sommar. Sam Rockwell rocks! Fantastisk roll (dvs manus).
Lycka till och ta hand om varandra (2012) – Sista tio minuterna är rätt magiska och sen med låten där och jaa alltså skitbra. Hela filmen är bra och sorglig.
Snabba cash 2 (2012) – Helt onödig film. Varför inte bara sluta när jag man är på topp (efter första filmen alltså).
The Beach (2000) – Kanske tionde gången jag ser den här himla filmen. I alla fall första halvan är så jävla bra, sen tappar det en hel del.
Valentine road (2013) – Så smärtsam dokumentär om tonårsgaykille som mördas av tonårsrasistskolkompis pga kär i denne. Bör ses om möjligt. Finns på Netflix.
Lords of Salem (2012) - Vet inte om jag kan påstå sett denna iofs. Tog typ fyra försök inklusive lite snabbspolning (framåt). Vilken skit. 3/10 (gillar ändå Rob Zombies fruga Sheri).
Adventureland (2009) – Den sämsta i raden av härlig-tonårssommar-filmer senaste tiden. Och sen såklart, jag fixar inte Kirsten Stewart. Alla hennes olika skådespelarkänsloyttringar består i att ta dra fingrarna genom håret och titta i marken. Idiot, varför får du jobb? MEN, Martin Starr är med och det gör vilken film som helst sevärd.
The kings of summer (2013) – Superduperfin i temat tonårssommar, som vi så gillar. Vissa scener av ”frihet i skogen” är fruktansvärt bra och hela filmen har ett skumt filter av knäpphet över sig på ett riktigt bra sätt. Roligt, fint och bra. Och som bonus RON SWANSON, historiens bästa karaktär (ja såklart efter Bill Haverchuck).

Sopranos s02+03 – Jo men föffan visst är det bra. Hade förväntat mig så mycket mer action men när jag väl förstått att detta inte är berättarsättet så ser jag serien med andra ögon och uppskattar mycket mer.

SVT play
Dox – American winter (omg vilken ångest. Dvs inför svensk framtid.)