Tuesday, February 23, 2010

Dad says you´re light in the loafers... but you´re not wearing loafers.

Gjorde det där modiga och lyxiga och gick på bio själv idag. Direkt efter jobbet.
Jag gick och såg A Single Man, regisserad och manusskriven av Tom Ford. Otroligt fin och bra film. Lågmäld och ganska långsam men utan att vara särskilt arty. Så himla fina och subtila detaljer i små enkla färgskiftningar och en sjukt fin scenografi (übersnyggt, Mad Men-eskt) och snygga människor. Blev helt generad av snyggdomen när karaktären Carlos dök upp. Men som sagt, förutom all snygghet så var den bra och eftertänkvärd och övertygande och välspelad och jag skulle kunna se den imorgon igen.
















Nu måste jag rulla ner lite här och se vem jag önskade skulle vinna Oscar för bästa manliga huvudroll nu när jag sett Colin Firth i denna grymt bra dito.
Se bara här liksom, en stillbild från precis i början av filmen. Olycka.














Update: Okej. Jag byter vilja. Nu vill jag att Colin Firth ska vinna. Heja.