Saturday, February 27, 2010

Världens bästa låt. Again.

Jag älskar den här låten av hela mitt hjärta. (Fjärde mest spelade i itunes, när jag ändå nämnt tidigare.)


Fann denna efter sett Tarnation, en vansinnigt bra film (dokumentärfilm). Hett tips.



Och nu tänker jag nog berätta topp 25 så har jag det avklarat för framtiden. På nåt sätt måste ju detta ändå säga nåt om min smak (om än långt ifrån mycket), så nu kör vi.

1. Thompson Twins - If you were here
2. Imogen Heap - Missing you (Har svåra problem att lyssna på denna ännu - 3,5 år senare. Död gör så med en.)
3. Magnetic Fields - I don't wanna get over you
4. Magnetic Fields - Strange Powers
5. The KS feat Robert Owens - Living a life
6. Ton Steine Scherben - Jenseits von Eden
7. Seba feat MC Conrad - Planetary funk alert
8. Embassy - It pays to belong
9. Roland Clarke - President House
10. Frankie Knuckles - Bad Boy
11. Lynyrd Skynyrd - Free Bird
12. T.I. - What you know
13. 4Hero - Les fleur
14. Marc Almond - Tears run rings
15. Barcelona - Kasey Keller alt Kasey Keller
16. Irma Thomas - Anyone who knows what love is will understand
17. Robert Owens - I'll be your friend (rätt mix tillochmed!)
18. The Flamingos - I only have eyes for you (jisses så underbar)
19. The Shins - New slang
20. The Flirts - Jukebox (don't put another dime) (från Valley Girl som jag försöker visa för hela världen)
21. Commuter - Young Hearts
22. Embassy - Some Indulgance ("This video is so unofficial" haha)
23. Band of Horses - No one's gonna love you (ba dör på denna)
24. Gary Numan - Music for chameleons (basen, BASEN. Blir inte helt osökt detta bästa direkt efteråt)
25. Redskins - Keep on keeping on

Övervägande 80-tal och house och lite pop, no? Skumt. Antar att jag lyssnar på det jag anser vara min musiksmak på annat vis. Inte en enda Aphex, Led Zeppelin, Talking Heads, Beta Band, Roxy Music osv på topp 25. Tål att tänkas på.