Monday, February 01, 2010

Låt mig debreefa.

Har inte haft så mycket ledigt senaste veckan men jag får som alltid in lite värt och ovärt till uppdateringen.

Invictus- Fatta upplägget. Clint Eastwood på regi. Sporttema (förena ett land med sport! love it). Morgan Freeman. Sydafrika -95 (spännande tid). Based on a true story. Men guuuuu så långtråkig. Först en timme in kommer ett kort tillfälle då jag inte håller på att somna. Inte ens vinnarscen i slowmotion fick mig till tycka-om-sidan (oftast går jag upp i brygga vid dessa tillfällen). Shit vilken trist rulle! Borde kanske sett den på bio för att inte tappa fokus hela tiden (började städa lite och sådär). Förresten såg Matt Damon inte klok ut som 100 kg muskler. Gillade en sak, flygplansscenen i slutet. Jo, och en fin låt också. (Obs. Jag fattar ju djupet och viktigheten i budskapet och blablabla men det gjorde inte filmen bättre.)
Lärde mig sannerligen en sak iaf, rugby är en bad ass sport.
- Life Unexpected s01e02. Hmm jaa joo. Fortsätter kolla, men vette tusan. Det måste nog börja hända lite saker av kvalité (nytänk!) snart.
- Kids (1995). Läste nåt om Chloe S och blev pepp. Har väl inte sett den sen den kom till Svedala tror jag. Obehaglig skit i en hyfsad film.
- I Taket Lyser Stjärnorna. Denna film gav mig gott hopp om svensk film (pallar inte teaterutbildade på film mest egentligen). Vilken sjukt sorglig och fin och välspelad film. Jisses vad jag grina.
Appropå svensk film förresten vill jag klargöra att jag gillar mycket svenskt. Orkar inte rabbla. Men jag ogillar hemskt mycket också.
- Louis Theroux - The Most Hated Family in America. Kvalitéts-TV. Vill ju mest bara ge personerna i fråga en fet smocka i nyllet. Så jävulskt frustrerande att inte få konfrontera haha. Louis gör det dock tillräckligt bra, han kan väl inte göra mer än använda väl valda ord. Och skyltarna! Ba dör. Se här!
- 10 Thing I Hate About You. Såg s01 på en eftermiddag. Lättsmält och ganska soft efter andra smådeppiga saker jag sett och läst. Lindsay Shaw från Aliens in America är grym.
- Friday Night Lights s02e01-06. Tack Emelie för peppningen, så värt, det här kan vara vad jag saknat så länge nu i serieform.

Har sett lite andra grejer med ett halv öga så det orkar jag inte skriva om.

På torsdag ska jag se Snabba Cash. Ser jag fram emot.