Monday, March 22, 2010

Mer om detta snart. Nu alltså.

Ska bara skriva ner för att komma ihåg.
Och nu ska förtälja litt om dette.

- Cougar Town s01e12-17. Men jo, I like it, det blev så. Det har liksom hittat sin plats lite mer nu första avsnitten. Hoppas det får fortsätta.
- Gossip Girl s03e13-14. Jag är så besviken på dessa två senaste (som också kör igång andra halvan av s03), det är så dåligt nu. Fortsätter se dock, utan problem.
- Secret life of the american teenager s02e13-23. Här har vi ju en riktigt skitserie (jag kan t.o.m. bli så pass irriterad att jag skriker till och ryter lite åt datorn och nääästan stänger av men ändå inte) som man kanske skulle vilja kalla ett "guilty pleasure" men jag kan typ hoppa över pleasuret. Jag vet verkligen inte varför jag fortsätter titta men jag kaaan iiiinte lååååtaa bliiii.
- Alice in wonderland (2010). Tim Burtons i 3D dårå. Helskottas vad det är tufft med 3D, ja!, men det gör ju inte en film. Det gör liksom inte handlingen bättre. Somliga har fått detta om bakfoten (Ja precis, Cameron och lite Burton). Inte särskilt impad för övrigt (förutom att Johnny Depp alltidalltidalltid imponerar på mig, himla karl).
- The Collector (2009). Fick ett tips av en kollega som har rätt intressant smak, även om hon brukar stänga av när det blir lite för blodigt/köttigt/guckigt vad jag förstår. Denna var ganska okej. Samma person har tipsat mig om Martyrs så jag måste ju ta mig an allt hon nämner.
- Life Unexpected s01e06-09. Äh, skulle kunna lägga ner. Men det gör jag ju inte.
- ANTM s14e01-02. Här har vi bra grejer. Älskar detta, tretton säsonger senare. Sparar och ser förra veckans avsnitt innan jag ser det senaste, så får man dubbelt upp. Tips!
- Pusher (1996). Sett förr men länge sen. Riktigt bra.
- Pusher 2 (2004). Bästa av de tre. Var smått tagen efteråt. Och Mads Mikkelsen sen då, herre.
- Pusher 3 (2005). Ja, min bakissöndag gick helt ut på Pusher-trilogin. Verkligen inget illa i det. Alla tre var skitbra, även om trean spårade lite i slutet. Lite effektsökeri som inte alls var nödvändigt tycker jag. Pepp på fyran då!


- Skins. Nu har jag blivit tipsad om den här så många gånger och när den nämdes i lördags kändes det som dags. Längtat efter en kvalitetsserie om teens in distress. Jag har inte blivit besviken en sekund än, fem avsnitt in.


åååh så mycket bra och lite mindre bra