Thursday, March 18, 2010

Nice to have known you.

Jag har precis sett Roskilde (2008). Liksom, the movie. Den gick på bio i Danmark när jag och Kringlan hängde i Köpenhamn några dagar innan festivalen satte igång/öppnade portarna. Lite visste jag då att det förmodligen var min sista visit. Och jisses vad det kändes så när jag tittade på filmen. Kan längta tillbaka i viss mån men känner mig rätt klar med grejen. Jag längtar inte dit. Jag pallade mig dit nio gånger, närmare tre månader sammanlagd tid, jag ääälskar Danmark, äääälskar Roskilde. Men verkligen - kul att ha träffats, nu går jag vidare med mitt.
Ett litet kärleks/adjöbrev till Roskan.
Förresten så fattar jag inte riktigt i filmen vilket år det var ifrån. Liksom blandat -05 och -07. Helt oklart faktiskt.
Bilden nedan är iaf från -08 och Judas Priest står på scen och jag är bevisligen en övergrym fotograf.