Sunday, June 27, 2010

Eff you, mother... effer

Veckan innan gore-veckan såg jag lite, och så även nu veckan efter. Bl.a. följande:

- Date Night (2010). Roligare efter än under. Kom och tänka på saker som faktiskt var riktigt roliga, fast liksom efteråt. T.ex. när jag läser det här är massa saker helroligt (typ spoilers men kanske inte ändå).
- Burn after reading (2008). Typ två år sen med att se den här. Gillar bröderna. Gillar alltid castingen. Gillar tokerierna. Och det här var en bra Coen-rulle, inte ett dugg besviken.
- Thirst (2009). Aa men herregud, så himla bra film. Asiatisk (Sydkorea) vampyrfilm med enormt hjärta och stor finkänsla. Jag satt som klistrad och 2,5 timmar. Jättemycket ett tips.
- TV Junkie (2006). Hjärtgripande dokumentär om en tv-snubbe som är mitt i karriär och familjeskapande under ett tungt missbruk. Han har gjort videodagbok under typ hela livet och detta blev film. Aj aj, jobbigt.
- The Hand (1981). Väldigt oläskig 80-tals-rysare/skräckis/thriller. Osäker på benämningen där, antar typ horror. Oliver Stone på regi! Kan förbli osedd.
- Världens lyckligaste folk (2009). Dokumentär av Lena Sundström. Här är första delen på youtube. Värt att checka in.

- Work of art (2010) s01e01-03. Detta finns - så himla smidigt - här!. Går knappt och hitta på annat vis, fick detta tips.
- Sober House s01. Deltagare från Celeb Rehab s01+02 ska bo lite i ett sober house. Friare än själva rehab och eget ansvar och allt det där. Grejen går väl ut på att man ska bli så himla ledsen på de (Steven Adler) som relapsar. Det var ett tag sedan jag såg de två första säsongerna av C.R. så jag hade nog uppskattat S.H. s02 (dvs efter C.R. s03) mer kanske.
En konstig grej bara, Steven A bara försvann i sista avsnittet. Dom hade någon slags hejdåmiddag och inte ett ord om Steven, ingen berättarröst, inget från dr Drew. Skumt och slarvigt!
- The City s02e01-07. Åh they're back. Snustorra Whitney och überbitchen Olivia. Supersköna Erin och läskiga Roxy. Jag ba njuter av dessa tillrättalagda scener.

Annars har jag spenderat mycket ledig tid framför fotbollen, duh. Min fotbollscrush sedan drygt 10 år: