Saturday, November 21, 2009

Maten, kvällen, filmen

Jag vill att klockan ska bli lite mer middagstid så jag får gå ner och inhandla veckans sushi-middag (dagit ner till en gång i veckan av ekonomiska skäl). Bestämma en serie jag ska avhandla (alt några filmer) och låta lördagens kravlöshet flöda.

Hade supertrevligt igår. Middag hos Pelle och fest hos Elsa. Bra fredag och jag slapp bakishet idag. Vaknade upp illamående några gånger inatt dock (liksom mådde illa både i dröm och som vaken), jävligt obehagligt. Lyckades dock sova igenom det.

Pauline och jag (+Pelle?) har en sån bra plan nästa lördag. Middag, Miike Snow, Gräsfolket-reunion. Pepp en vecka innan, strongt.

Kollade på "Stanley Kubricks Boxes" idag på Viasat History, vilket var otroligt trevlig tittning. Fin liten dokumentär om SKs känsla för perfektionism i film och hans privathet. Fint berättat om materialsamlande och planering och studerande inför och under filmning. Geni. Men också kanske därför det inte blev så himla många filmer av honom, efter 50-talet iallafall.