Friday, April 30, 2010

Inte riktigt kunna plöja som jag önskat, tidsmässigt. Men jag gör så gott jag kan. Föffan.

- Foxes (1980). En av mina absoluta bästa. Har haft den på en skakig gammal VHS i alla år. Det var ett riktigt fint återseende. Tips tips!
- All About Eve (1950). Bra gammal rulle. Bette Davis liksom. Dom kallas ju inte klassiker för intet.
- Stockholmsnatt (1987). Inte sett förut! Inte förstått! Helt galet! Satt med handen för ansiktet i skämsläge samtidigt som jag inte kunde slita blicken. Ååååhh den var underbar. Paolo.
- Trick 'r Treat (2008). Typ skräckis på nåt sätt. Kanske gaaanska okej i vissa moment. Inget jag tipsar vidare.
- The Mothman Prophecies (2002). Ett tips jag läste mig till i en bekants blogg med bra smak! En kommentar sa att att detta var hennes bästa skräckis, måste man ju ge sig på. Inte min favorit. Förmodligen inte topp 100. Men den var ganska bra.
- Gangster No 1 (2000). Paul Bettany är ju så urhet och Malcom McDowell är ju så världsabra. Halvgillade filmen, den var lite cooky vilket var bra men rätt tunn. Ja, äh jag vet inte.
- Benny's Video (1992). Världens bästa Michael Haneke. Älskar det geniet. Så sjukt bra film. En kort grej var LÄSKIG, helt sant.


Det som ramlat ner i brevlådan under veckan är Doors (inte sett på många år) och Eden Lake (bra film jag sett en gång, köpte pga brutalheten och Jack O'Connell). Även Escape from New York på ingång. Nu blir det till att hålla i pengarna och köpa kul film i NYC istället. Peppen på det är ju inte att leka med. Eller jo just precis, att leka med.