Wednesday, April 14, 2010

omstart

Serierna senaste två-tre veckorna:

-Skins. Typ världens top fem serier någonsin (i min bok). Skulle ge min högra arm för att få se den igen för första gången. Jag levde tillsammans med serien under de cirka 10 dagarna jag plöjde den. Formade hela min tillvaro. Jag var typ helt tagen och på nåt sätt och det var det ganska skönt när säsong 4 var slut och jag var tvungen att pausa. Säsong 5 är antagligen i UK-tv till hösten (endast giss).
Sen blev jag ju kär också. Han heter Jack O'Connell och är världens lad. The lad och of lads. Detta har hänt två gånger förut, denna "star crush". River Phoenix som liten knodd och sedan Brad Renfro som 20+-åring. Herregud. Sen är ju Ian Somerhalder världens vackraste människa, men inte så mycket mer än så.

- ANTM s14e03-05. Mmm gillare. Fortfarande. Alltid.
- Cougar Town s01e17-19. Cute.
- Gossip Girl s03e15-17 (snart även e18). Asdåligt. Nån, typ Emelie, sa trötta författare och verkligen så.
- Life Unexpected s01e07-12. Hmm a ja, kollar vidare. Grinar minst en gång per avsnitt, på exakt rätt ställe. Har sympati för "rätt" personer. Skaparna måste gjort nåt rätt?

- Hemlös. En UR-produktion av högsta kvalitétsinnehåll. Här är första avsnittet av 10. Se. Se se se. Viktigt, skulle jag vilja säga.
Fast man kan hoppa över Thorsten Flinck-avsnittet.

Detta var serierna alltså. Filmer ovan.

Och här är crushen (även om jag inte nödvändigtvis gillar generation 2 bäst. Saknar Cassie med hela min being):