Friday, April 30, 2010

Just trying to stay in touch.

Segt med uppdatering över tittet. Men här veckans och kanske även förra veckans faktiskt.

Teve:
- Treme s01e01-02. Ny hit series från HBO, hyllad och älskad efter piloten. Folk i US har väl ett svagt New Orleans-hjärta och HBO gör faktiskt väldigt fina serier. Själv vill jag se lite mer för att gilla massa.
- Vampire Diaries s01e12-18. Ganska underhållande liten serie. Rar och oförarglig.
- ANTM e14s06-08. Faktiskt en ganska dålig säsong.
- Kvartersdoktorn e01-07. Underbar svensk dokumentärfilmserie i sju delar. Så mänskligt att man skäms.

Apropå "sjukhusserier" så är det nåt av det bästa jag vet. När det är på riktigt alltså, även om Grey's kan vara himla bra. Favoriterna är Trauma - Livet på akuten lördagar på Tv4 Fakta, Johns Hopkins på kanal 9, Förlossningskliniken (och superbra Riskförlossningar) på olika Tv4-kanaler, Det kungliga lasarettet på nån Tv4-kanal och den här danska med ambulanskillarna som åker på larm och grejer i Köpenhamn är jättebra men jag minns inte vad den heter eller vilken kanal! Dessa är mina bästa som ses på tv.
Men jag skulle vilja ha mer grafiskt foto, så att säga. Även om Trauma gör ett ganska bra jobb.