Thursday, January 14, 2010

Hinner inte mycket mer.

Så en uppdatering av titt-läget. Det var underbart (sic!) att vara tillbaks på jobbet efter semestern förra veckan men det innebär ju också mindre tittning. Nedanstående grejer är från helgen, förutom sista som är veckotittningen.

- Pandorum (2009). Men jovars, okejrå. Ganska okej. Gillade monsterna, som fått en del skit runt omkring på nätet. Inget fan av Ben Foster (eller Dennis Quaid för den delen), han är liksom ingen tuffing. 6/10.
- Surveillance (2008). David Lynchs dotra som gjort (story+regi) och det kunde man väl ana antydningar till, på ett bra sätt. Gillade berättarstilen med förklarande tillbakahistorier i rätt tidsföljd, eller hur man ska sammanfatta det. Men jorå, var väl reaktionen efter. Okej liksom. 6/10.
- A Serious Man (2009). Gud vet att jag gillar bröderna Coen men det här var inte alls så bra som det brukar. Eller jo bra kanske, men inte underhållande. Och jag tycker ju att Haneke är underhållning. Näru, inte helt enig med kritikerna på den här. Michael Stuhlbarg var bra, han kan få vinna den där GG:n. Och så gillade jag judetemat grymt mycket, det höjde totalet. Alltså jag kan fatta vad folk tycker är så bra med den, men jag tycker inte det.
- Red Road (2006). Av Andrea Arnold som gjort Fish Tank. Var ju helt klart tvungen att kolla in tidigare verk. Men så seeeg denna var. Efter 1½ timme fick man veta grejen och då var det bra segt innan. Snyggt upplägg och lite fängslande ändå men jag var inte helt impad. Inte som av Fish Tank, såklart inte. Men vilken potential denna Arnold har. Är pepp på hennes kortfilm Wasp som vann Oscar. Och framtida saker.
- Big Love. Serien dårå. Ett avsnitt för att ge mig in i det men sen blev jag avbruten av nedanstående...
- Friday Night Lights. Emelie har sagt i flera år att den är hennes bästa. Jag har strösett lite på femman på söndagar, tyckte liksom att jag hade en klar uppfattning, att jag tycker sådär, lite whatever. Nu sträckkollar jag och det är nog så man ska göra. I´m hooked och Emelie har til this day inte haft fel i sina serietips (det jag väl tagit vara på). Är inne på e07 tror jag och är INTE uttråkad.

Men så det är väl bara att köra vidare! Gillar Matt Saracen mest. Jättemycket.