Friday, January 01, 2010

Lättjan.

Denna dag är så bra för det finns ingen dag på året då man är mer befogad att inte röra sig ur soffan och bara se på saker. Tog dagen i akt, kan man säga.
Sedan jag gick upp mer på riktigt, vid 13.30-snåret, har jag sett följande:

- Freaks & Geeks, tre första avsnitten (underbart återseende).
- Community, två sista avsnitten (började igår), faktiskt bra komedi, glatt överraskad och jag kan rekommendera vidare.
- Weeds, några avsnitt mitt i s04.
- Where the Wild Things Are, überspeciell film där jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det var, hela stämningen (drömsk) var nåt helt nytt, vilket är tufft. Oerhört fint och bra gjord. Ja, jag gillade mycket. Highly recommend.
- 9. Skittrist animerat. Helt charmlöst enligt mig. Diggar inte animerat så värst heller iofs.

Så min semster som börjar efter imorgon har jag enligt planen tänkt spendera på Mad Men s03, Sons of Anarchy s02 (halva kvar) och One Tree Hill s07. Längtet! (Ja, alltså det är maratontittning som gäller, därför krävs en helt annan slags planering än det vardagliga tittandet som liksom bara kommer helt naturligt och otvunget.)

Dagens läxa: Dålig idé att brinna. Så akta er för ljus. Och framförallt kombon hår och ljus.