Wednesday, January 06, 2010

- Is he talking to me like I'm ugly?

Nu är det så att jag faktiskt har gjort lite annat senaste dagarna än att glo på grejer, men lite har jag kryssat ändå.

- Sons of Anarchy s02. Klart nu. Såklart bra men en del av mig tycker att Tara och Gemma är behållningen. Pepp på s03 iaf.
- Inglorious Basterds (2009). Äntligen tagit tag i denna rulle och det var inte en minut för tidigt. Så bra!! 8/10.
- River's Edge (1986). Tror mig sett den förut för många år sedan. Nja, kan släppas rätt fort. Men Crispin Glover alltså, oj oj.
- Weeds s04. Klart nu. PEPP på s05 som redan finns på en dator nära mig.
- Cougar Town. Nya med Courtney Cox. Gillade henne så jättemycket i Dirt, som fan las ner fort fort. Har iaf gett den här nya ett par tre avsnitt och tog därefter ner de resterande av s01. Har faktiskt inte så mycket mer åsikt än att jag fortsätter kolla, det är ju ändå 25-minutersavsnitt, går så fort. Dan Byrd från underbara Aliens in America spelar sonen i rätt trist roll, men ändock.
- The Box. Varning. 3/10. Typ någon slags SciFi, dåligt skådespeleri (C. Diaz så usel!), trög och stört tråkig - i 70-tals miljö. Luckor överallt och inte ett ögonblick kände jag ett uns av sympati för någon karkatär. Tough shit. Och vad var dealen med musiken?! Jisses.
- Identity. Som tidsfördriv helt okej. Rutinmässig början för liknande filmer, vem-är-mördaren, men går över i lite värt hjärnvrickare.
- Lite Freaks & Geeks och lite 30 Rock dessutom.

Okejrå, gör väl inte så mycket annat. Men igår gav jag blod! Fast kärlet sprack (testade ett nytt kärl) och så räckte inte blodet i påsen så den fick slängas och allt var i onödan. Men jag fick ett stort blåmärke och en bok! Liam Norbergs "Inside" - haha. Just had to. Läser en annan just nu men den går jag lätt på härnäst.

Nu blir det nåt lättsmält