Saturday, January 09, 2010

- She cut the cheese.

Så nu har jag sett klart Freaks and Geeks och konstaterar svart på vitt att det är världens bästa serie. Den och ett par tre styckna till.
Vill typ se om från början direkt. Jag önskar jag fick vara vän med Bill Haverchuck. Att han fanns i mitt liv. Så hemskt att det inte blev mer än en säsong. Sucks big time. För vad hände sen liksom?!

Sen har jag sett lite mer.
- Cougar Town. Sett till nästa veckas avsnitt, s01e12. Småsöt, smårolig och ganska töntig, men uppbarligen köper jag det. Mycket Busy Phillips på sistone alltså.
- New Moon. Twilight-rullen. Men jisses så tråkig. Blek och trist och händelselös och dålig på alla möjliga vis. Ändå gillade jag ettan en del faktiskt. Plus att Pattinsons mimik påtalar att han skulle ha dåliga tänder. 4/10.
- Sin Nombre. På bion igår. Satt så långt fram att jag faktiskt blev lite snurrig när kameran svepte runt som den kan göra, är nog rätt känslig. Iaf var filmen bra, inte helt otippat som vinnare på Sthlm Filmfestival och så. Men jag kunde inte känna för någon av karaktärerna även om skådespelet var jättebra och allt fungerade fint med filmen i helhet. Jag var helt över filmen när jag gick ut från bion och det är ett svalt betyg för mig. MEN - 7/10, trots allt.
- Saving Grace. Började se några avsnitt från första säsongen (2007) men nej nej nej. Gick inte. Kände att min gudinnebild av Holly Hunter höll på att fallera så jag slängde resten.
- Up in the Air. Inte en bra film enligt mig. Fattar inte alls Oscarssnacket (kommer bli sur om den vinner nåt). Och 6 styckna GG-nomineringar! Huh? Värsta träiga och förutsägbara tråkfilmen. 5/10.
- Fish Tank. Som sagt. Jag var nog konstant besvärad i två timmar. Sa högt en gång att "det är bara en film" haha. 9/10.

Så avslutar jag med en present av världens härligaste karaktär.

"You cut me off mid-funk." <3