Sunday, January 03, 2010

Får så mycket GJORT

Så idag har jag förutom att haft sovmorgon, långfikat ute och grejat massa hemma även hunnit se ett par filmer och lite serie.

- The Hole. Och jag var inte helt uttråkad till en början, faktiskt. Thora Birch, remember her, liksom? Gillade upptakten men den slaknade rejält.
- An American Crime, som påminde mycket om Jack Ketumchs The Girl Next Door. Samma grej helt. Men denna var "An interpretation of the events based on..." och "All testimony comes from court script" och det fick mig att tända till. Sånt gillar vi! Tyvärr var Ellen Page i huvudrollen som torterade tonåringen vilket var som att se Juno vara jätteplågad. Hmm nä, det kunde fått va.
- Sons of Anarchy. Världens längsta avsnitt (inte då säkert menat i tid). Får The Wire-vibbar då jag märker att jag inte fattar vad dom säger, slanget, tugget, mumlet, terminologin. Tappar helt koncentrationen och tycker tillfälligt att det är det segaste och dummaste jag sett. Och det är det ju inte! Knepigt. Bara ett par tre avsnitt kvar nu och kanske är jag tillbaka på kärleksstatus till sista scenen i sista avsnittet.
- Freaks & Geeks. Alltså, världens bästa? Hur mycket klassiker som helst, hade ju typ glömt.

Igår såg jag The Cove. En Sharkwater fast om delfiner. Ganska precis så. Väldigt sevärd för det.
The Weeds, ja, också.

Skrev jag att jag beställde värdens bästa sagofilm i helgen? Legend - Mörkrets Härskare. Jag ÄLSKAR den här filmen. Äntligen slipper jag en gammal darrig VHS-inspelning från tv och får ny fin på DVD tack vare bästa play.com. För en himla struntsumma dessutom!