Monday, January 25, 2010

Hey, what about Saracen sleeping with coaches daughter?

Väldigt rolig scen, här ovan.

Jag ska lista lite jag senaste sett, sen kanske jag ger Guldbaggen en chans. Men bara snuddar dom vid buskis slänger jag ut tvn. Jag kan säga att jag ser på tv nu, för jag betalar licens. Iofs ser jag väl i snitt 3 timmar i veckan typ.
Förresten, är Man Tänker Sitt nominerad i nåt? Typiskt om inte.

- The City. Tittade igenom s01e14-23 på mtv.com vilket fungerade helt okej. Iaf så var innehållet typ bara jobbrelaterat och inte alls lika roligt som första delen av s01. Sen är Whitney en toffel och det är ju rätt lätt att störa sig på. Gillar Erin (nya).
- Whip It. Loved it. Den var så himla bra och Ellen Page och Roller Derby och rockkillen och Alia Shawkat och Smashley Simpson och stämningen... denna stämning som dom får till ibland. Det är inte illa pinkat.
- A Perfect Getaway. Hyfsad thriller! Thriller som att det är med lite knäppa/galna karaktärer som diggar att ha ihjäl andra, inte helt läskigt alltså. Men det var ett okej lördagsnöje. Twist twist.
- Paper Heart. Till och från ursöt (diner-scenen), ibland lite too much (Charlyne Yi). Det är ju en mockumentary och vet man lite bakgrund (som att Cera och Yi var ihop på riktigt) blir det skumt med tidvis skicklig spelfilm och ibland tydlig dokumentär. Förvirrande men lite annorlunda vilket är kul. Men jag är glad att ha sett den (vilket är betyget)!
- Life Unexpected. Ny serie på CBSs kanal CW (visar massa olika bra) som jag läste om i höstas och har längtat lite efter. Första avsnittet var bra. Tänker lätt fortsätta kolla. Går måndagar.
- Louis Therouxs "The City Addicted to Crystal Meth". Han är så duktigt med trasigt folk, den där Louis. Jag har några till på lager, bla Most Hated Family in America och jag CAN´T WAIT.
- Friday Night Lights. Alltså guuu. Ett avsnitt kvar av s01. Har typ bölat mig igenom senaste tre.

Guldbaggen har pågått här i bakgrunden medan jag skrivit och... ja, inte alltför fruktansvärt.
Jag tror att det var Carro som skrev några kärleksrader till Lena Endre häromsistens och alltså hon är ju helt underbar. Vacker som en dag.