Wednesday, December 30, 2009

Senaste sett

Igår var jag på bio och såg Das Wiesse band (Det Vita bandet) vilken var så väldigt Hanekesk, inte bara på det bra sättet. Satt inte rakt i magen på samma vis som t.ex. Funny Games (1997 of course), alls. Men den var bra. Såklart. Heneke.

Okej, så jag tänkte att The Forgotten skulle vara nåt nytt bra att glo på. Fy satan vad dåligt. Uruselt. Sällan skådat så simpelt. Tänker inte ens skriva mer om hur illa jag tyckte om den.
Brukar försöka ge en serie ett par, tre avsnitt hur illa det än verkar men det här blev bara piloten och 10 minuter in i andra.

Sen har jag sett några avsnitt in i Bored to Death men jag tror jag skiter i det nu, inte roligt alls typ. Jo! Det var kul med Jim Jarmusch i cameo. Men den är inte värt tiden alltså. Även om Jason S. är to die for på så många sätt så blir det inte tillräckligt (särskilt inte i denna serie). Lägger ner nu. Tack ändå.

Nu tänkte jag ge Community en ärlig chans.

Har ju The Wire s03 (dvd) på vänt också!