Sunday, December 13, 2009

Hur har det gått med tittandet då?

Jo. I veckan drog jag alltså igenom Californication s03e01-e11. Bra skit alltså. Dock har jag tyckt om tidigare säsonger bättre. Särskilt s02. Då var det mer substans till handling och mindre sex-all-the-frekkin-time. Lite tröttande. Å andra sidan kanske man bara vill att Hank ska sluta bete sig som en hormonstinn alkis och bara bli med Karen already.

Sen har jag hunnit mig igenom 30 Rock, hela säsong 1. Shit vad bra. Påminner så mycket om Arrested Development med den där grymt smarta och konstanta humorn som liksom aldrig tar slut i nivåerna. Som flera oberoende av varandra vänner sagt, att man kan se det hur många gånger som helst och upptäcka nya grejer varje gång. Love it.

Sen igår såg jag Fritt Vilt. Fånigt lik Død snø till första killing. Och jag älskar ju zombies (norska nazi zombies var nåt nytt dock!) men detta var ju en annan slags horror. Och som vanligt inte mycket till horror MEN jag ryckte faktiskt till vid första yxhugget. Det kom perfekt väntat men snyggt.

Och nu idag, på Kringlans peppning, satte jag igång med Weeds. Kör igång s01e03 typ NU.

När jag ändå var på internet (hah) beställde jag ett par filmer på play.com, bästa shopen i min bok. Det blev Hostel 1 och 2 (bra gore-igt) och Dear Hunter (måste ÄGA klassikerna).

Senare kollar in en ny serie. Berättar sen. Hålla på halster.