Sunday, December 20, 2009

Nä usch så sorgligt.

Brittany Murphy dog idag. Fy så sorgligt. Hjärtat hoppar alltid över ett slag sekunden jag hör sånt. Man/jag har ju alltid en egen (om än liten) känsla för skådisar, bra eller dålig, efter en bra film. Det har jag iallafall. Jag var helt tagen av BM i 8 Mile. Och i Riding in Cars with Boys var hon bra, som annars var en ganska ljum film.
Hoppas ingen behöver dö på ett tag nu. Sånt är så tröttsamt.

À propos ingenting så brukar min katt snarka när hon sover djupt. Ibland tror jag att min granne hör (det är sjukt lyhört) när hon ligger och låter i hallen. Nu ligger hon bredvid här och snarkar. Som en halv karl. Vet inte vad jag ska tycka. Men jag tror gulligt.

Weeds update: Jag har tillbringat 80% av dagen med the Botwins och har snart kollat klart s03. Fucking great.
Och nej, inget julmys för mig, tack.

Slump? Lyssnat på denna kanske 10 gånger just idag, innan nyheten om BM. Hon kan få den bara idag.
(Världens bästa låt?)