Wednesday, December 23, 2009

"världens bästa låt. en av dom iaf."

För tio år sedan gjorde jag en lista över mina 100 bästa låtar. Jag jobbade på listan rätt länge vill jag minnas. Till hösten -99 var jag klar. Jag har letat efter listan (finns i ett exemplar) i ett par veckor nu men den är ännu inte återfunnen.

Men jag minns topp fyra. Vilka är (alla i inofficiella video-versioner):

1. AFX - Every Day


2. The Beta Band - Needles In My Eyes


3. Beck - Debra


4. Jane´s Addiction - Summertime Rolls



Sen var "Number of the Beast" på typ sjunde plats. Eller på sjunde var väl Aphex Twin och Heliosphan! Primal Screams "I´m Losing More Than I´ll Ever Have" högt upp också. Minns inte mer! Enstaka låtar utspridda och så bara. Vill verkligen hitta den där roliga listan.
(Älska YouTube)

Bara fatt jag håller på här så utdelas priset för världens bästa video samtidigt. Varsågoda. Delad första plats. By the mighty Chris Cunningham.


(long version)

OBS. Hung är verkligen inte bra. Do not believe the hype.